Bli Medlem

Abonnement og kjøpsvilkår for nettkurs

Abonnementsvilkår

INNHOLDSFORTEGNELSE

1. Kjøp av abonnement
2. Krav til funksjonalitet
3. Priser
4. Angrerett
5. Reklamasjon
6. Oppsigelse av abonnement
7. Endring av produkter og tjenester 8. Endring av vilkår
9. Immaterielle rettigheter 
10. Personvern
11. Brudd på vilkårene
12. Ansvar 
13. Gavekort
14. Firma
15. Kundeservice og kontaktinformasjon
16. Lovvalg og klagemuligheter


1. Kjøp av abonnement
Når du kjøper abonnement hos Lobbi får du tilgang til tjenesten til du eventuelt velger å si opp abonnementet («Abonnementet»). Abonnementet er personlig for deg som privatperson eller bedrift. Abonnementet gir tilgang ut avtaleperioden som er angitt i bestillingen, og fornyes automatisk i henhold til det som fremgår av bestillingen med mindre du sier det opp i tråd med reguleringen i punkt 6.Som abonnement vil du få mulighet til å opprette egen profil på spotplattformen hvor du kan linke til hjemmeside og sosiale medier. Du får også tilgang til våre samarbeidspartnere gunstige avtaler med Lobbi. For å bli synlig på spot må du sende inn eget skjema. Skjema ligger på ditt dashboard. Endringer du ønsker å gjøre må sendes inn med samme skjema.

2. Krav til funksjonalitet
Du er selv ansvarlig for å sikre at enheten som brukes for å få tilgang til tjenesten til enhver tid er oppdatert med eksempelvis seneste operativsystem. Hvis du bruker vår nettverksportal app må tilgjengelige oppdateringer installeres av deg selv og vil bli gjort tilgjengelig i Google Play.

3.Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner. Tjenesten er per nå fritatt for mva. Vi gjør vårt beste for å oppgi korrekt og oppdatert informasjon på våre nettsider, men tar forbehold om at feil kan forekomme. Lobbi forbeholder seg retten til å endre prisene på “Abonnementet” med 14 dagers varsel. De nye prisene kunngjøres i produktet, på våre nettsider og vil også bli meddelt per e-post eller SMS på e-postadressen eller telefonnummeret du har oppgitt ved registrering. En prisendring til din ugunst vil bare bli gjort gjeldende hvis du har fått varsel om endringen. Du kan når som helst si opp “Abonnementet” ved prisendringer med virkning fra det tidspunkt da prisendringen trer i kraft. Hvis du har inngått en avtale med et introduksjonstilbud eller redusert pris som følge av en kampanje eller lignende, står Lobbi fritt til å sette opp prisen til ordinær pris etter denne perioden.

4. Angrerett
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp og avtaler mellom virksomheter. Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).Angrefristen begynner å løpe: Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt. Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt. Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

5. Reklamasjon
Reklamasjon på feil, mangler og forsinkelser ved abonnementstjenesten må gjøres til kundeservice så snarest mulig.

6. Oppsigelse av abonnementet
Abonnementet hos Lobbi kan sies opp når som helst før vederlag for ny avtaleperiode forfaller til betaling. Betaling for hver enkelt avtaleperiode forfaller 48 timer før ny avtaleperiode begynner å løpe. Hvis avtalen eksempelvis fornyes den 4. januar, vil betalingen for den nye avtaleperioden forfalle til betaling den 2. januar. Oppsigelse må da skje senest 1. januar. Oppsigelsen kan gjøres på ditt dashboard under “kjøpshistorikk” eller gjennom å kontakte kundeservice på post@lobbi.no
Dersom abonnementet ditt hos Lobbi har blitt forskuddsbetalt og sies opp mens abonnementet løper, kan du be Lobbi om at abonnementet stanses umiddelbart mot refusjon av betalt beløp for den gjenværende avtaleperioden.

7. Endring av produkter og tjenester
Lobbi forbeholder seg retten til å endre eller fjerne tjenester og features som tilbys i våre abonnementer. Endringer som eksempel skyldes uforutsette hendelser, tap eller endring av rettigheter til innhold, og produktutvikling. Vi sender ut et skriv 14 dager før endringer i våre tjenester trer i kraft.

Du kan fritt heve ditt abonnement hos Lobbi hvis endringene skulle få en negativ effekt for deg.

Krav om heving må gjøres gjeldende innen 30 dager etter at du fikk melding om endringene, eller innen 30 dager etter at endringen ble foretatt. Du vil da få refundert betalingen for den resterende delen av abonnementet, regnet fra den datoen du sa opp abonnementet.

8. Endring av vilkår
Lobbi forbeholder seg retten til når som helst, endre, modifisere, legge til eller fjerne vilkår, for eksempel på grunn av lovkrav, innhold i avtaler med tredjeparter som er nødvendig for å levere tjenesten eller ved endringer av tjenesten.

Dersom vilkårene endres vesentlig, eller endres til din ulempe, vil vi varsle deg om dette senest 14 dager før de endrede vilkårene trer i kraft, og sende deg oppdaterte brukervilkår på e-postadressen du har oppgitt ved registrering ved betaling hos stripe. Dersom endringene gjøres til ulempe for deg kan du si opp abonnementet senest 48 timer før endringen trer i kraft.

9. Immaterielle rettigheterLobbi eller parter som Lobbi har avtale med innehar alle immaterielle rettigheter til abonnementstjenesten og innholdet på Lobbi. Ved å kjøpe abonnement og benytte seg av dette får du ikke noe eierskap eller lisens til noen immaterielle rettigheter i tjenesten eller innholdet til Lobbi. Varemerker, logoer og andre lignende tegn eller symboler som vises på Lobbi’s sider, eller som en del av abonnementstjenesten, tilhører Lobbi.

10. Personvern
Når du kjøper abonnementet hos Lobbi eller bruker våre nettsider vil vi samle inn personopplysninger om deg for å kunne gjennomføre kjøp og levere abonnementet du har kjøpt, samt for å kunne sende deg gode tilbud i den utstrekning vi har lov til det. Se personvernerklæringen for mer informasjon om hvordan Lobbi behandler dine personopplysninger.

Det rettslige grunnlaget for denne bruken av opplysninger er vår berettigede interesse i å sende tilbud og informasjon som er relevant for deg. Hvis du har en abonnementsavtale med oss eller på annen måte har et aktivt kundeforhold med Lobbi har vi lov til å sende deg tilbud om produkter tilsvarende det kundeforholdet bygger på. Hvis du tidligere har hatt et aktivt kundeforhold med Lobbi forbeholder vi retten til å kommunisere med deg inntil 12 måneder etter siste aktivitet. Vi anser deg for å ha et aktivt kundeforhold med oss i en rimelig periode etter utløpet av abonnementet. Du kan når som helst melde deg av å motta markedsføring eller administrere dine markedsføring innstillinger ved å kontakte oss på post@lobbi.no

11. Brudd på Vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å kansellere ditt abonnement og fjerne deg fra markedsplassen og nettverksforumet med umiddelbar virkning dersom du skulle bryte med våre vilkår. I de tilfellene bil Lobbi informere deg om dette via e-postadressen du har oppgitt ved registrering av ditt abonnement. Når sånne tilfeller oppstår kan Lobbi nekte deg og opprette nytt abonnement på nytt. Avgjørelser er endelige. 

12. Ansvar
Lobbi skal gjøre sitt beste for å opprettholde Lobbi sine sider på en profesjonell måte. Imidlertid må Lobbi fra tid til annen gjennomføre oppdateringer og vedlikehold av Lobbi av sikkerhetsmessige, tekniske eller operative årsaker. I disse periodene kan tjenestene være utilgjengelig. Lobbi forbeholder seg også retten til å stenge tjenesten. Lobbi gir ingen garanti for at informasjon gitt av Lobbi eller av tredjeparter hos Lobbi til enhver tid er korrekt, komplett eller oppdatert. Lobbi har lenker til tredjeparters nettsider. Lobbi fraskriver seg ethvert ansvar for innholdet på eller tilknyttet tredjeparters nettsteder. Vi oppfordrer deg til å nøye gjennomgå brukervilkår og personvernerklæringer for alle nettstedene du besøker. Lobbi er kun ansvarlig for erstatning som du som kunde har krav på etter digitalytelsesloven. Er du næringsdrivende, er ikke Lobbi ansvarlig for tap eller noen eventuelle skader som skulle oppstå i forbindelse med tjenesten. Dette omfatter blant annet eventuelle følgeskader, tap av fortjeneste eller forretningsmuligheter eller skader som skyldes tap av data eller tap av tilgang til Lobbi eller Lobbis nettverksforum.

13. Gavekort og gaveabonnement
Vi tilbyr gavekort på abonnement. Gavekort har en gyldighet på ett år, med mindre en annen periode er spesifisert. Mottakeren av gavekort vil få tilsendt eller ha tilgang til abonnementet i en fastsatt periode. Etter at abonnementet er utløpt, vil mottakeren ikke lenger kunne motta/ha tilgang til produktet. Gavegiver vil ikke trekkes for abonnementet etter det har utløpt.

14. Firma
Opplysningene du gir er korrekte og tilhører et registret firma. Privatpersoner som skal starte firma trenger ikke å ha et registret firma, men må opplyse om dette på markedsplassen. Å selge tjenester eller produkter svart gir grunnlag for umiddelbar utestengelse fra Lobbi og Lobbi's nettverksportal(Se punkt 11).

Ved opprettelse av profil på spotplattformen må du sende inn dine kjøpsvilkår, angrerettskjema og tjenestevilkår til Lobbi. Har du egen nettside trenger du ikke å gjøre dette.

15. Kundeservice og kontaktinformasjon
For å få hjelp med spørsmål du har send oss en mail på post@lobbi.no
LOBBI AS
Organisasjonsnummer: 932 064 065
Postadresse: Borreveien 90 A 2186 Horten
Telefonnummer: 475 13 860


16. Lovvalg og klagemuligheter
Avtale om tegning av abonnement reguleres av norsk rett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i en annet EU eller EØS-land. Klagen inngis via denne lenken.

Kjøpsvilkår Nettkurs

Innholdsfortegnelse
1. Salgsavtalen
2. Selger og kontaktinformasjon
3. Kjøper
4. Tekniske forutsetninger
5. Angrefrist
6. Avlysning eller utsettelse
7. Betingelser og bruk av nettkurs
9. Opphavsrett
10. Informasjon via e-post
11. Personopplysninger
12. Kontaktperson
13. Kundeservice og kontaktinformasjon
14.Lovvalg og klagemuligheter
1.Salgsavtalen
Her følger betingelser ved kjøp av nettkurs hos Lobbi AS.

Kurset sendes live en gang i uken i 7 uker. Om man ikke kan delta live, så gjøres det opptak av kurset som deles via Facebook gruppen: Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet på vår nettside (herunder opplysninger om arrangementets tid, sted, innhold, pris og betingelser).

2.Selgeren er Lobbi AS
Kontakt adresse: Borreveien 90 A 3186 Horten
E-post: post@lobbi.no
Telefon +47 475 13 860
Organisasjonsnummer: 932 064 065

3.Kjøperen
Kjøper er den personen som bestiller. Betaling og priser ved bestilling/kjøp av kurs aksepterer kunden samtidig våre kjøpsvilkår. Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK).

Kursvirksomhet er fritatt for mva. Ved påmelding skal kunden oppgi sin mailadresse og fulle navn. Det er til denne adressen kunden vil motta kursmateriell og link til kurset samt invitasjon til kursgruppe.

4.Tekniske forutsetninger
Selgeren forutsetter at kjøperen selv sørger for å ha nødvendig programvare, og på forhånd tester ut plattformen kurset holdes på (som Zoom, Teams, Skype). Det vil i forkant av hvert kurs bli informert om hvilken plattform som er aktuell å bruke. Selger kan ikke holdes ansvarlig for at kjøper ikke lykkes med å logge seg på eller at kjøper opplever å ikke kunne koble til kamera og/eller lyd.

5.Angrefrist
Påmelding til kurset er bindende. Det vil si at kursavgift ikke refunderes: se angrerettloven §22(Unntak fra angreretten bokstav m og n). Angreretten utløper dagen du mottar første utsendelse av digitalt innhold. Dette vil komme tidligst 7 dager etter påmelding.  Om man ikke kan delta live, så gjøres det opptak av kurset som deles via Facebook gruppen: Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet på vår nettside (herunder opplysninger om arrangementets tid, sted, innhold, pris og betingelser)

6.Avlysing og utsettelse
Lobbi forbeholder seg retten til å avlyse eller utsette kurset som følge av årsaker som er utenfor Lobbi sin kontroll. Ved avlysning får kursdeltagerne tilbakeført kursavgiften. Ved utsettelse vil kursdeltakeren bli tilbudt deltakelse på et senere tidspunkt eller refusjon av kursavgiften.

7.Betingelser og bruk av nettkurset
Kurset gjelder for en deltaker og det forutsettes at brukertilgang på kurset ikke deles med andre. Denne avtalen kan ikke overdras til en annen part etter oppstartsdato. Skal dette gis i gave anbefales det at du gir gaven senest uken før oppstart sånn at riktig person står som deltaker.

8.Opphavsrett
Opphavsrett til innhold tilhører Lobbi AS. Deltagere/kjøperen har ikke lov til å bruke kursmateriell til fremvisninger eller undervisning i egen regi. Dette er regulert i Lov 1961-05-12 nr 02, Lov om opphavsrett til åndsverk mv (Åndsverkloven).

9.Informasjon via e-post
Ved påmelding på kurs hos oss godtar kunden at vi kan sende ut informasjon via e-post om kurset du har meldt deg på. Du vil ikke bli påmeldt nyhetsbrev hos oss med mindre du legger inn din e-post adresse direkte inne på nettsiden vår.

10.Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

11.Kontaktperson
Det er daglig leder som vil være din kontakt person på nettkurset. Ta gjerne kontakt om du lurer på noe:
E-post: linnmartine@lobbi.no. Telefon +47 475 13 860



12.Kundeservice og kontaktinformasjon
For å få hjelp med spørsmål du har send oss en mail på post@lobbi.no
LOBBI AS
Organisasjonsnummer: 932 064 065
Postadresse: Borreveien 90 A 2186 Horten
Telefonnummer: 475 13 860

13. Lovvalg og klagemuligheter
Avtale om tegning av abonnement reguleres av norsk rett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. EU-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i en annet EU eller EØS-land. Klagen inngis via denne lenken.